DNT Siste besøk til en døende kommunetopp (06.12.2017)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Berganvarden (456m) 06.12.2017

Telltur

I dag besøker vi Berganvarden for siste gang som kommunetopp. Litt vemodig faktisk, da det er flott tur å komme seg opp hit. Folk har stått på og gått tur for å registrerer sine topp besøk. Frivillige har merket, kvistet og båret opp kasser og bøker. Alt for at folk i Larvik skal får besøke sin kommunetopp.

Men om noen få dager får høyre regjeringen sitt forslag konkrete innvirkninger i nærmiljøet på mange måter..og en av dem...Berganvarden, vettakollen, varden med sine 456 moh er ikke lengre kommunetopp i Larvik. Lardal og larvik blir til en. Ikke er det ønsket, ikke sparer vi noen penger på det, men faktisk bruker mer, det gir mer transport på veiene, det gir krangel blant tidligere naboer, og nye konstalasjoner skal reises ut...neppe uten plunder.

MEN turen i dag var fin, selskapet var enda bedre, da Amalie, Sigurd og Sniff trasket med opp. Så da disket jeg til med raketter, ribbe og julebrus fra sekken. Første dag med overskyet og tåke på en stund, men det gav bare en annerledes og flott stemning.