Langing på Sjusjørittet (29.07.2017)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Gaiastova (518m)
Endpoint Gaiastova (947m)
Characteristic Bike trip - off-road
Ascents Sjøsæterfjellet (1,049m) 29.07.2017

Langing på Sjusjørittet

Broder skulle sykle Sjusjørittet og hadde ordnet med hytte på Gaia. Var selv ikke i rittform og foretrekker dessuten stisykling. Stian som også ivrig stisyklist ble gladelig med på oppdraget.

Vi fant en fin plass til langing av ny drikkeflaske ved Hornsjøvegen og ventet på rittdeltakerene der. Brodern var i god rute til en bra tid, men selve langingen ble ikke noen suksess. Stor drikkeflaske og dårlig flaskeholder gjorde at han mista den nye flaska allerede etter et par km.

Stian og jeg fortsatte vår egen sykkeltur og det ble noe leting etter nye stier. Vi syklet og dyttet litt rundt Koltjønnet og deretter oppover mot Sjøsæterfjellet. Over Sjøsæterfjellet fulgte vi et stykke løypa fra Ultrabirken 2016. Vi fikk oss en fantastisk nedkjøring på noen krevende stier ned mot Øyer. Så tok vi heisen opp til Mosetertoppen før vi syklet de siste ganske drøye høydemetrene for å komme oss tilbake til Gaia.