Fra høst til vinter (14.10.2017)

Written by anneg GSM

Ascents Nonstjønnkampen (1,309m) 14.10.2017
Prestkampen (1,173m) 14.10.2017
Visits of other PBEs Revsjøen Parkeringsplass (980m) 14.10.2017
Tur sammen med Laurits og Trym fra Revsjøen. Vi gikk råket oppover over Prestkampen, og videre opp på Nonstjønnkampen. Her blåste det ganske så friskt, så etter å ha signert i turboka og tatt noen bilder, fortsatte vi nordover ryggen, og ned i litt lunere terreng. Tok en matpause i ly for vinden, før vi dreide vestover oppover til Storkvolvtjønnet. På denne strekningen fant Trym ryper, først en, så fire og tilslutt fem, den siste med perfekt stand til glede for Laurits. Laurits hadde med fiskeutstyr, og ville prøve noen kast i Storkvolvtjønnet. Jeg tok med Trym og gikk opp til navnløst vann nedenfor Raugrovtjønnfjellet. Mye snø der den hadde blåst sammen og lagt seg, nesten til knes enkelte steder. Snudde her, slik at vi skulle møte fiskeren som vi regna med var på tur ned. Det stemte, nådde han igjen et stykke ned for tjønnet. Vi fortsatte gjennom busk, kratt og myr ned til Vestmjøs, der vi tok en ny pause i hytteveggen. Fulgte det t-merka råket herfra og ned til bilen. En flott høstdag med mye sol, men en ganske sur vind.
På Nonstjønnkampen
Trym har stand på 5 ryper inne i Storkvolven
Ved navnløst vann mot Nordre Langsua
Nonstjønnkampen tatt fra turen ned mot Vestmjøs