Slogen (25.09.2017)

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Slogen (1,564m) 25.09.2017 14:50
Slogen Ø1 (1,204m) 25.09.2017 16:14
Christian fotograferer Slogen i Langsæterdalen på returen.
Grei utsikt fra hotellvinduet før turen.

Endelig var "festivalstresset" over for min del og været hang fortsatt like perfekt over Sunnmørsalpene. Endelig ble det mulighet for en tur med Chris (Christian König). Det hadde vært lenge siden nå. Sammen med andre glade turgåere ventet vi i solskinnet på fergen som tok oss over til Urke.

Vår venn "fjordhesten"
Målet i sikte.

Vi kjørte opp i Langsæterdalen og ruslet innover som de eneste tilsynelatende. Fint og lettgått opp dalen til tjernet på 972 moh. Her gikk vi våre egne stiløse veier, opp ura og inn på toppryggen litt senere. Tydelig tråkk og sti oppover mot toppen med litt småkyving på slutten.

Siste biten mot toppen.
Smørskredtindane.
Skyggen i dalen.

Vi møtte et par på toppen, ellers var det ganske rolig. Det ble en god pause for å nyte verden og livet.
På returen valgte vi å sjekke ut en alternativ nedstigning mot dalen og på vei ut ble vi geleidet av det fineste kveldslys. Topp dag!

Høstfarger.
Utsikt fra toppen.
På vei hjem etter en fin dag i fjellet.

Flere bilder

Was für ein Tag!

Written by Chris 02.05.2018 18:16

Die Tour war der Höhepunkt vom Summit V für mich. Warm, windstill und knallbunte Herbstfarben. Hast du wunderbar in den Bildern festgehalten. Takk for turen!