Muvravarri (20.09.2017)

Steinfjellet (384m) 20.09.2017
Steinfjellet (364m) 20.09.2017
Storfjellet (328m) 20.09.2017
Er så kjempeflott å være Hammerfest i dette været! Dagens tur starta på råk opp Reindalen, før jeg tok bratt opp på toppen av Steinfjellet 384 med flott varde. Fortsatte forbi "ufoen", og videre høydedraget nord-vestover. Så litt ned og mellom to fine vann, kryssa råk som kom opp fra Forsøl, og gikk relativt bratt opp på Muvravarri. Flott utsikt over hav og øyer I Vest-Finnmark. Tilbake over utsiktspunkt lenger sør-vest, med særlig fin utsikt til nordenden av Sørøya. Oppom Storfjellet før jeg gikk bratt ned til skianlegget. Sol fra skyfri himmel, disig og litt frisk vind på tur tilbake.
Steinfjellet
"Ufoen" på Steinfjellet
Mot Forsøl
Fine farger på kjerringriset, som klamrer seg fast til bakken

Ufobygg

Written by repelo 20.09.2017 16:37

Ufobygget på Steinfjellet ser ut til å være helt identisk med Ufobygget på Botshaugkampen. Ser ut til at du har en fin tur, her er det regn.

Sv: Ufobygg

Written by anneg 20.09.2017 17:30

Vi er kjempeheldige med været, Kirsten er på jobb, og Reidar og Laurits driver med sitt. Så da blir det tid til turer på meg. Flott og lettgått turterreng her, med utsikt til hav og fjell.