Norddal: Stornyken (01.09.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Gudbrandsjuvet (230m)
Endpoint Gudbrandsjuvet (230m)
Ascents Stornyken (965m) 01.09.2017 18:04

Ettermiddagen var mye bedre enn dagen, måtte defor benytte anledningen til å få med meg den enslige toppen fra Gudbrandsjuvet. Var egentlig greit fornøyd med et par mil i beina fra dagens tur, men tok det som en rolig tur. Flott å få utsikt til de flotte toppene rundt! Fin sti fra Gudbrandsjuvet og tok av på ca 800 meters høyde. Her går nasse dyretråkk i alle retninger etter hvert mot Stornyken og jaggu var ikke et av de rødmerket. Fulgte denne så godt jeg kunne, mistet den innimellom men fant den stort dett igjen mot toppen. Nydelig utsikt mot Mefjellet og mot Blåfjellet samt mye andre godsaker i omegn :-)

Mot Alstadtinden på andre sida av Valldalen
Spesielle farger på berget på Sandfjellet, en liten sak forann Blåfjellet
Den siste km eller så mot toppen av Stornyken
Mefjellet fra toppen
Fra Stornyken og oppover Valldalen
Alltid litt skeptisk til turmål som har noe med "Myr" i navnet ... og ja, stien og terrenget var noget myrete men bedre i øvre delen