Storronden (27.08.2017)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Storronden (2,138m) 27.08.2017

Tenkte å bruke en ferieuke på å ta noen topper i Hedmark og Sør-Trøndelag.

Dag 1 Søndag 27/8. Kjørte oppover Gudbrandsdalen, og tok en liten pause hos min søster og svoger på Ringebu, før jeg kjørte videre opp til Spranget parkeringsplass i Rondane. Ringte inn til Rondvassbu og fikk koden til kodelåsen som er på utleiesyklene som står på Spranget. Lenge siden jeg hadde sittet på en sykkel, og med en litt tung sekk, så fikk rumpa kjørt seg. Vondt som bare det når jeg gikk av. Men uansett, det var bare å begynne å gå. Etter 2 t og 50 min stod jeg på toppen. Fint vær i dag. Nesten skyfritt og bare litt vind. Vurderte å spise middag på Rondvassbu, men rakk ikke ned til middag. De hadde bare en servering også i dag, siden det var en søndag og folk begynte å vende hjemover igjen. Etter å ha syklet tilbake til Spranget, så la jeg meg i bilen og sov over til tidlig neste dag. Planen for neste dag, var en tur på Snøhetta.