Bruviknipa fra Båtaleitet (26.08.2017)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Båtaleitet (355m)
Endpoint Samme (355m)
Ascents Bruviknipa (822m) 26.08.2017 12:10
Visits of other PBEs Båtaleitet p-plass (350m) 26.08.2017 10:35

Endelig Bruviknipa for Astrid!

Astrid har i mange år hatt lyst til å gå på denne toppen som også finnes på mange av samle-listene våre. Denne lørdagen med fint sommervær ble dagen. Samme med vår gode turvenn Helge og hunden Akon kjørte vi til Bruvik på smal og svingete vei og parkerte på Båtaleitet p-plass. Masse biler på parkeringen og tilsvarende mye folk i alle aldersklasser på tur til Brøknipa idag!
Stien er meget godt merket og velbrukt, men går over myrområder som er delvis tilrettelagt med lemmer og bretter noen steder, men langt fra alle.

Slakt og fint parti siste biten opp til Bruviknipa
Fornøyd Astrid på toppen av Bruviknipa - endelig!

Høyeste punkt her oppe er det ingen tvil om. Det ligger på en liten knaus like ved merkestangen for toppen. GPS som på PB 316023 6710018. Nydelig utsikt - se bilder. Matpause i ly under toppen.

Astrid, Helge og Akon
Innskriving i turboken må til
Praktfull utsikt bratt nedover mot Bruvik. Vaksdal i bakgrunnen mot venstre

Tilbake samme vei til parkeringen, deretter ny bomvei (30 kr) nordover til Njåstad der det også går tursti til Bruviknipa.