Tur til Reinkalvtind (26.08.2017)

Written by joebar (stig bakke)

Start point Lakså (36m)
Ascents Reinkalvtinden (828m) 26.08.2017 12:13
Visits of other PBEs Erlingbu (240m) 26.08.2017 10:36

Har ligget å ruga bak i mitt hode i lengre tid å gå på Reinkalvtind igjen.. var dær en gang i 8 eller 9 klasse med friluftsgruppa som jeg hadde som valgfag på skola. etter en god frokost og kaffe så bestemte jeg meg at i dag skulle den til pærrs igjen. Kjørte til Lakså og labba opp derfra til Erlingbu og videre opp mot Reinkalvtind.. flott turvær med bare 8 grader på graderstokken på Erlingbu. Det er lite folk som går opp mot toppen så det er ikke noe sti å snakke om, så fant beste tilnærming i forhold til min kondisjon og kropp. Det blei litt annen rute noen steder ned igjen som normalt er siden det er lettere nedover :) Turen blei 9,9 km tur retur. Fikk fint vær på toppen og kunne sitte der og nyte utsikta ei god stund og drikke varm kakao, det gikk noen små regnbyger lengre ut men jeg fikk ikke en dråpe av det. Meget fornøyd toppjeger og vellykka tur.