Nord-Irland - Causeway Coast og Binevenagh (07.08.2017)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Binevenagh  (385m) 07.08.2017
Området rundt Carrick-a-rede

Hans Thorvald og jeg dro østover fra Londonderry med Causeway Coast som dagens plan. På veien så vi en fristende topp med en stilig klippevegg. Vi parkerte nordøst for toppen, og fulgte bilvegen før vi tok av og gikk over et vått område til toppunktet. Dessverre levde ikke toppen opp til forventningene.

Binevenagh
Toppunktet

Heldigvis var resten av dagen helt fantastisk. Nordkysten av Nord-Irland var enestående, og med fint vær kunne vi bare nyte naturen. Det ble mange stopp langs kysten, der jeg spesielt vil fremheve Giant's Causeway (Kjempenes veifylling), White Park Bay og hengebroen Carrick-a-rede. Etterpå kjørte vi for å se på The Dark Hedges, hvor blant annet Game of Thrones har blitt spilt inn.

Dunseverick Castle
Hengebroen Carrick-a-rede
Carrick-a-rede

Irland

Written by otto 11.08.2017 21:15

Flott tur og glimrende bilder fra Irland..