Heggeberget (06.08.2017)

Written by grolyseng (Gro Lyseng) GSM

Ascents Heggeberget (935m) 06.08.2017 19:02
Visits of other PBEs Heggeberget ta av fra sti (850m) 06.08.2017 19:02

Så var det Heggeberget sin tur. I motsetning til Løkjeshøvda, var ikke dette start punktet like lett å finne. Men takket være Peakbook og tidligere turbeskrivelser, fant vi utgangpunktet. Vi parkerte ved veien, og fant jordet og hyttene som var beskrevet i Peakbook. Det var bratt med en gang, og traktorveien gikk etter hvert over til å bli en sti. Stien fulgte vi et stykke på veien, men den ble borte for oss. Heldigvis hadde vi sportrack på Peakbook som vi fulgte videre. Stien kom til syne igjen, og vi fulgte den til topps. Igjen var det viktig å finne det høyeste punktet, og det er ikke alltid der stien fører oss. Men GPS var til god hjelp igjen. Linus og Reidar var fornøyd når mor var fornøyd.

Vi gikk litt tilbake og ut på kanten. Her var det flott utsikt utover Øystre, og vi så Rundemellen i det fjerne.

Vel nede ved den øverste hytta var det tid for litt godteri til minstemann.

Han satt fint og ventet til han fikk.

Flere fint hytter som ligger her.

Og en liten titt opp igjen der vi hadde vært.
To nye valdrestopper kan legges til listen. Dette er moro. Takk til Peakbook, ellers hadde vi nok slitt litt mer med å finne veien til denne toppen.

.. Reidar var fornøyd når ..

Written by mortenh 08.08.2017 11:43

Hehe, dette er omvendt logikk i toppsamlerverdenen. Der er det vel slik at mor er fornøyd når far er fornøyd og får sin nye topp, men her har vi altså langt sjeldnere fenomen :-) Mor jakter sære skogstopper med mann og hund på slep.

Sv: .. Reidar var fornøyd nå

Written by grolyseng 08.08.2017 11:53

Nå er jo jeg ett sært, sjeldent fenomen så det overrasker ikke meg ��