Himmeltind (23.07.2017)

Himmeltindan sør (928m) 23.07.2017 11:54
Himmeltindan (962m) 23.07.2017 12:31
Visits of other PBEs Uttakleiv grendahus P-plass (15m) 23.07.2017 09:51

Søndagstur som startet litt senere enn planlagt.

Som sist jeg var på Himmeltind parkerte jeg ved den gamle skolen/grendahuset på Uttakleiv. Siden i fjor har de innført P-avgift på denne plassen.

I motsetning til turen i fjor var det supre forhold i dag med strålende sol, en liten bris så det ikke skulle bli alt for varmt, så og si snøfritt oppe på kammen og til alt overmål avslått radar på hovedtoppen.

Vi møtte 2-3 personer på tur opp og på den laveste toppen var det 4-5 stykker. På veg ned igjen møtte vi folkehavet så timingen var likevel god.

Turselskap i dag var kona, Atlas og Rigel.

Det blir kjapt god utsikt i bakkene oppover. Her mot Uttaklev med Mannen til venstre og Veggen bak.
Enda høyere oppe får vi utsikt ned mot Hauklandstranda der det forøvrig var NM i strandvolleyball. Snakk om å være heldige med været. Gårdagens turmål Stjerntinden med sine mange tagger litt til venstre for midten.
Hvis noen har lurt på hva den svarte kabelen som går på kryss og tvers av stien brukes til kan jeg ihvertfall melde at den for tiden er OOS.
Da vi kom ned var parkeringen fyllt opp og det sto biler langsmed vegen. Men dette var ingenting i forhold til på Hauklandsiden av tunnellen der det glade kaos hersket.