Veslesmeden (22.07.2017)  6

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Spranget p-plass (1,076m)
Ascents Sørøst for Veslesmeden (1,871m) 22.07.2017 10:56
Veslesmeden (2,015m) 22.07.2017 11:21
Visits of other PBEs Spranget parkering (1,080m) 22.07.2017 08:45

VERDENSREKORD.
Etter fire flotte dager Jotunheimen rundt benyttet vi siste dagen med godvær i Rondane.
Jeg overnattet på Spranget. Hadde besøk i bobilen av to hyggelige tyske ungdommer. De hadde vært en uke på tur uten å ha vært på en fjelltopp. Etter smøring med øl og konjakk fikk jeg overtalt dem til å prøve seg på Veslesmeden. Dagen opprant med urovekkende mye tåke, men det bedret seg raskt.
Snart dukket Inger Lise og Otto opp. Vi syklet rolig inn til Rondvassbu. Sola steikte skikkelig mens vi gikk på den svært lettgåtte stien. Et stykke opp i den første skikkelige stigningen fikk jeg kjenne litt på forrige kvelds utagering. Etter inntak av Fjordland lunsj og sjokomelk var jeg snart klar for å gå videre. Toppen ble nådd etter det som må være den mest lettgåtte tur til en totusenmetring.
Inger Lise og Otto kunne nå fortelle at de hadde adoptert meg!!! Her kommer verdensrekorden inn. De må vel være verdens eneste par med barn som er eldre ennn seg selv!
Masse folk på toppen, tåka kom og gikk slik at vi ble der en god stund for godt fotolys.
Møtte de to tyske ungdommene da vi var på vei ned.
Jeg vil takke Inger Lise og Otto for fem flotte fjelldager med mye sol, fine topper, mange høydemeter, mye latter og glede, mye god mat og mye godt drikke i små og store glass.
En fornøyelse å være på tur med dere.

Digerronden - Midtronden - Høgronden og Rondeslottet.

Storesmeden nærmest og Trolltinden til høyre.

Rondeslottet - Vinjeronden og Storronden.

Drømmeuke

Written by otto 23.07.2017 09:14

Takk det samme Bjørn. Får ikke håpe det blir så alt for lenge til neste tur..