Ulvik: Nordbotnnuten (14.07.2017)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Start point Grasviki (348m)
Endpoint Samme (348m)
Ascents Nordbotnnuten (1,471m) 14.07.2017 12:03

Espelandsfossen. God og merket sti går opp på høyre siden.

Litt forbi Botnen. Den merkete stien fortsetter videre. Nå dukket det opp plaststrimler som merking. Plastmerkingen stoppet på 780 m ved en turboks.

Nordrebotnen. Stien fortsatte videre fra turboksen, merket med varder. Her mistet jeg stien og så ikke flere varder. Så ingen grei vei opp til neste platå i dalen, Trollabotnen. Tok bratt opp til høyre her. Gikk greit bortsett fra en vegg under punkt 1234. Her måtte jeg klyve for å komme opp. Trolig hadde det vært lettere å komme opp lenger vest.

Hestastodnuten. Toppen i sikte til høyre. Olsskalven til venstre.

På Nordbotnnuten. Olsskalven i bakgrunnen.

På vei mot Fallet. Mjølfjellet i bakgrunnen. Fra toppen og ned til Fallet gikk jeg for det meste på snø. Snøen var fast og farten stor.

Fallet. Utsikt nedover Tyssedalen. Her går det T-merket sti. Nå gjenstår tre timers gange til bilveien og tre kvarters marsj på bilvei tilbake til bilen.