Rennesøyhornet / Hodnafjellet (02.07.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Rennesøyhornet (233m) 02.07.2017
Fin solnedgang fra toppen
Etter turen til Boknafjellet i ettermiddag kjørte vi til Vikevåg på Rennesøy og videre opp den smale og bratte, svingete veien til Sel ved Dale. Det var så vidt plass til bobilen på veien. Grunnen til at vi valgte turen fra Sel var at her kunne vi sove på p-plassen. Parkerte på den innerste p-plassen på Sel. Hadde tenkt å ta kvelden nå og overnatte her for å ta fjellet morgenen etter, men nå kom solen og Yr og Storm meldte verre vær dagen etter, så vi skiftet til turtøy og gikk kl 21:10.
Fulgte den godt merkede stien til toppen av HODNAFJELLET. Tok bilder og gikk tilbake via rundløypen som går lengre øst. Skremte opp en flokk med kalver, da vi kom ut av skogen. Ble ganske overrasket over at det var en så tett og mørk granskog her ute. Fikk en liten 2 min regnbye på turen, men ble nesten ikke våte en gang. God natts søvn her blandt sauene.
Bobilen fylte godt opp i veibanen på den smale, bratte og svingete veien opp til Sel.