Oppdal: Skjørstadhovden med fint turfølge (28.06.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Bjørndalsveien (595m)
Endpoint Bjørndalsveien (595m)
Ascents Skjørstadhovden (1,125m) 28.06.2017 12:59
Visits of other PBEs Bjørndalsveien (595m) 28.06.2017 10:55

Idag var endelig strålende vær, selv om det fremdeles var en liten skarp trekk i lufta. Vi sullet oss rolig oppover i ellevetida fra Bjørndalsveien og Inger Lise skulle ta oss igjen etter hvert etter som hun hadde ærend først. Vi tok oss god tida og traff flere trimmere både på vei opp og ned. Vinjar var i storform og til hans store glede tok Inger Lise oss igjen da vi var kommet et godt stykke på vei opp " Storstugguløypa". Det var mye sauer oppi fjellet og stas å finne de røde merkingene langsmed stien. Vi tok oss en god pause på toppen før vi ruslet nedatt via en nye trasé som Inger Lise og Otto har brukt tid på å merke. Denne var stort sett brattere enn den andre, men kommer ned på grusveien fra toppen lengre opp enn den andre stien. Det blir derfor en fin rundtur. Vinjar var superflink i dag også, kjekt å være på tur ilag med disse to !

Første saftpausen oppover, varmt i sola , men en litt kjølig trekk innimellom
Vinjar og favorittten hans på turfølgefronten :-)
Vi nærmer oss toppen og den bratte stien flater ut før toppen
Tommel opp på Skjørstadhovden, forann blant annet Blåøret
Her er også en flott retningsskive
Tullegutten og mamma
Returen la vi via en flott og bratt nyetablert variant som Inger Lise og Otto har merket og som trengs å bli brukt !