Endelig frisk (26.06.2017)

Olsokfjellet (354m) 26.06.2017 21:26
Visits of other PBEs Eikelisteinen (250m) 26.06.2017 20:48
Viggohytten (305m) 26.06.2017 21:01

Etter en lang helvetesperiode med influensa, allergier og scenebetennelse ser det endelig ut til at kroppen begynner å bli klar for noe mer enn stuegulv, asfalt og trapper. Dette var en befriende og etterlengtet følelse å kunne sprette fra stein til stein og kjenne seg lett i kroppen. Fint vær var det også i dag. Hvem skulle tro at det skulle skje i juni? Jaja, vi kan i hvert fall skryte på oss ny regnrekord.

Valget falt på toppene ved Kanadaskogen. Parkerte ved Spelhaugen og startet med Eikelifjellet. Videre opp til Viggohytten, Gravdalsfjellet, Damsgårdsfjellet og Olsokfjellet. Det var absolutt ingen sommertemperatur i luften, men den kjølige vinden kjentes bare deilig. Pulsen hang ikke helt med denne dagen. Den ble fort høy, men det er jo naturlig etter en slik periode. Rakk akkurat opp til Olsokfjellet før mobilen gikk tom for strøm. Rakk akkurat å se at jeg hadde brukt 52 min hit. Fulgte en annen sti ned igjen og fortsatte opp til Laksevåghytten og deretter mot Viggohytten før jeg fulgte samme sti tilbake til bilen. Fin tur.

Kart

"Tilbake til livet"

Written by Øyvindbr 28.06.2017 15:06

Det får så være at det dreier seg om relativt triviell sjukdom, utrivelig er det okke som, og det er like herlig og nesten rørende hver gang man føler at man endelig er tilbake igjen, tilbake på tur og på vei mot formen. Man er gjerne i ekstra humør på den typen turer. Og det unner jeg deg jo! :)

Sv:

Written by Fjellsamleren 28.06.2017 15:26

Takk for det, Øyvind. Du vet jo alt om hvor frustrerende sykdom kan være i kombinasjon med turabstinenser. Influensa er en ting, men allergi og skader attpåtil gjør ikke akkurat at sommerformen kommer fortere. Men det er sant som du sier. Når ting endelig løsner kommer humøret sigende tilbake :)