Rasletinden (02.05.2017)

Ascents Rasletinden (2,105m) 02.05.2017
Øystre Rasletinden (2,010m) 02.05.2017
Visits of other PBEs RV51 P-plass (1,235m) 02.05.2017

Det var meldt knallvær de neste dagene og jeg hadde ingenting på timeplanen, så jeg fylte bilen med div. turutstyr og sykkel. Jeg visste ikke helt hva jeg ville gjøre men planen ble å reise opp til Valdresflya og ta det derifra de neste dagene.
Reiste i 9-10 tia hjemmefra, innom div butikker for nødvendige ting og var fremme i 3 tia.
Som sagt hadde jeg egentlig ikke noe plan, men hadde litt lyst til å få til en sykkeltur over flya, men da jeg kom opp i fortsatt strålene vær ble jeg mest sugen på en liten skitur. Kikka raskt på kartet og fant Rasletinden, så da blei det den.
Fulgte godt oppgåtte spor vestover fra veien, vanskelig å rote seg bort her med så mange spor. Tok meg god tid til pauser og å nyte forholda, noe som passa ganske godt da det var helt vindstille og sola gjorde sitt for varmen. Svetten rant og flere påsmøringer av solkrem var nødvendig. Litt lite snø enkelte steder men det gikk stort sett fint. Oppe på toppen var det flust med folk og her ble også lunsjen konsumert, fortsatt like vindstille. Vurderte å fortsette ut mot Mugna og de andre 2K-toppene, men jeg hadde ikke med meg nok vann og mat så får ta det igjen seinere.
Perfekte carvingforhold selv på fjellski ned mot Øystre Rasletinden. Mot toppunktet måtte skia tas av pga. for mye stein før jeg fortsatte ned til bilen.
Ved den store steinen like ved veien smalt jeg opp teltet, spiste og knærta en øl til solnedgangen. Bra greier.

Klar på start
Utsikten fra toppen av Rasletinden mot det som skulle vise seg å bli morgendagens turmål, Tjønnholstinden og Høgdebrotet.
Utsikten fra Øystre Rasletinden mot Rasletinden
Kommer godt frem at dette er et populært sted nå om dagen