Nordre Suluhøgda (01.05.2017)

Ascents Nordre Suluhø Sørtoppen (1,120m) 01.05.2017
Nordre Suluhøgda (1,122m) 01.05.2017
Vetafjellet (1,113m) 01.05.2017
Enda en drømmedag på fjellet! Kuldegrader om natta, slik at det er fint å gå overalt. Bonzo turkamerat i dag også. Gikk innover mot Revsjøen, skuterspor etter veien her. Svingte av fra veien, og fulgte løypa mot Liomster. Ingen hadde gått her på lenge, men det var fortsatt en del kvister, og kunne til dels se hvor skutersporene hadde gått. Over ny solid bru over Revåa, fortsatte et stykke langs kvista løypa, før vi tok til venstre i retning sørtoppen. Passerte trigeometrisk punkt på vei mot toppen. Oppe på ryggen måtte jeg ta av skia, og gå på beina langs det T-merka sommerråket fram til varden. Turboka var bare en lefse, så det ble ingen signatur her.
Nordre Suluhøgda Sørtoppen
Gikk videre opp til Nordre Suluhøgda 1122, og kunne hele iden nyte den flotte utsikten her oppe.
Mot Langsua
Fortsatte ned til Revåa, før vi tok en god rast i sola.
Revåa
Bru over Revåa

Tilbake gikk vi over Vetafjellet. Hadde fjellet helt for oss selv, møtte ingen på hele turen!