Topptur ski på Kreta. Agathias (19.04.2017)

Written by overlandscape

Ascents Agathias (2,424m) 19.04.2017

I dag gikk turen til Agathias som er en topp på fjellkjeden Psiloritis på Kreta. Vi kunne fortsatt ikke kjøre til Lakos Migerou, men nå er det ikke mange dagene igjen før veien er bar opp dit.

Vi fulgte sommerruta og etter en god stund møtte vi to fra Kreata som var på vei ned. De ble lettere sjokkerte over å møte to Nordmenn på topptur her. De synes det var utrolig artig. Vi pratet litt og tok et bilde sammen før vi dro hver vår vei.

Skikkelig varmt oppover i dag og i dette 'skaret' var det helt vindstille. Vi gikk rolig opp og nøt dagen.

På toppen blåste det godt og det er ganske kjølig her oppe. På vei ned valgte vi å skrå bortover mot mt. Ida for å få en brattere nedkjøring. Gode forhold i dag også med lett slush på hardt underlag.

Nede på hotellet igjen var det godt å slappe av i varmen. Fantastisk flott i dag også på Psiloritis.

Vil etterhvert legge ut videoer på min YouTube-kanal