Snørvillen. Den siste i Ringsaker- (01.04.2017)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Snørvillen (995m) 01.04.2017 14:20

Jeg hadde avtalt med Terje denne dagen, at han skulle være med. Vi bestemte oss for å ta med unga i samma slengen.
Terje er litt mer lokalkjent i og med at han hadde jobba her oppe. Veldig greit.
Kjørte innom han på veien opp dit.
Ved Sjusjøen prøvde vi å parkere ved Stadion, men ga opp og kjørte litt lenger inn. Der var det flust med parkering.
Terje ledet ann og vi andre bare fulgte etter. Er jo mye løyper der oppe, så fort å gå seg bort. Men det er jo kart i en del av kryssa, som rettleder litt da.
De to minste som gikk på ski streika litt oppover, så det gikk mer sakte enn vi hadde tenkt. Men vi måtte jo tilpasse oss tempoet til de minste. Sånn er det bare. Og vi hadde jo egentlig god tid.
Marcus satte inn toppstøtet og durte oppover med med Martin. Han banka oss skikkelig med farta si. Til tross for at han hadde lagt seg ned litt tidligere, og nekta å gå.
Det var tåkete og litt surt på toppen, så vi gikk litt ned igjen fra toppen.
Ned et par bakker, så stoppa vi og grilla pølser.
Etter mat fikk ungene en ny giv, og gassa på hjem igjen.
Det ble en fin tur til tross for litt tåke. Men det tåler vi.