Nedre Kverntjonna (26.03.2017)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Skytebanen innenfor Berge (13m)
Characteristic Ski trip
Ascents Andsjøfuglåsen (358m) 26.03.2017 13:40

Peakbookappen
Kjørte fra Klingakorsen og inn mot Bangdalen. Ved Berge går det en bomvei til venstre mot Vesterå. Før bommen kjørte jeg til venstre mot en skytebane og parkerte. Formålet med turen var å prøve Peakbookappen med en ny smartelefon. Appen fungerte bra. men noen plasser kom det beskjed om at Peakbook ikke svarte. Det ble noen ekstra streker på sporet. Jeg kunne tenkt meg Utm posisjonene på appen også, på samme måte som nettsiden til peakbook. Det begynner å bli lite snø her nå, og snøen er ganske våt. Rente først til trimkassen for Naturperler i Namsos på Nedre Kverntjønna. Fortsatte videre til Andsjøfuglåsen i delvis ulendt terreng. Tok en annen vei ned, som kom inn på traktoreveien fra Spjøtvatnet. Appen fungerte bra og det var enkelt å ta bilder, men jeg tror jeg liter litt mer på gps en når det gjelder sporet (trackingen)

Fjellkløyvabekken
Merking til Nedre Kverntjønna for Naturperler i Namsos
Stien mot Nedre Kverntjønna
Fjellkløyvfossen
Her kan du kjøre, men eksosanlegget må du reparere selv
Trimkassen for Naturperler i Namsos ved Nedre Kverntjønna
Toppen av Andsjøfuglåsen
Utsikt mot Spjøtvatnet
Denne tar seg fram over alt