Ebbestad-Sønstebyåsen (26.03.2017)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Start point Ebbestad (188m)
Endpoint Sønstebyåsen (291m)
Ascents Sønstebyåsen (291m) 26.03.2017 15:32

Kjørte til øverst på Ebbestad i en rundkjøring på slutten av veien. God plass for en bil midt i rundkjøringen. Begynte å gå turstien, men den gikk tydeligvis feil vei. Husket Otto sin beskrivelse om stien bak husene. Gikk bak husene, og der var det en utydelig sti, og kom ned til et kryss der det gikk en sti over bekken. Tok så til venstre opp bakken. Godt hjelp av Otto's beskrivelse. Deretter bar av gårde på en umerket, men god sti på høydedragene opp til toppen. Gikk videre denne stien fordi den dreide tilbake igjen. Ble etter hvert forbikjørt av an sykkel i et bratt heng!!!. Dreide i bekkefaret til venstre for å komme ned til en merket rasteplass. Den var på ei myr, men det ble matpause på en berg knast like ved. Fin skogstur, men lite utsikt (fjordgløtt av og til).

Toppunktet. Ingen varde, eller noen markering.