Jonshorgi (11.03.2017)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Rasdalen (360m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Jonshorgi (643m) 11.03.2017 10:36

Jonshorgi - Ferdig med Voss!

Etter en noe forkortet skitur i går, gjensto det bare én topp på Voss-listen. Dro tidlig opp for å få gått tur før regnet kom (og det kom da jeg passerte Arna på vei tilbake). Parkerte like over bruen på tuftevegen kl 0930 og gikk inn til en snu/hogstplass før trugene kom på. Det var tungt skareføre helt opp i tuftedalen, men her ble det bedre. Og når jeg kom opp på Jonshorgi var det helt fantastisk å gå! Litt vind, men flott vinterstemning her oppe. Tok en kopp kaffe ved det nederste bratte partiet ved toppen mens jeg nøt utsikt og vær (som faktisk akkurat da var bedre enn meldt).
Turen ned gikk problemfritt og jeg var ned ved bilen kl 1130, etter en tur på to timer. Nå ventet en isdekt og stupbratt vei ned fra Rasdalen. Her var det bare å ta det helt piano!

Parkering til flere biler rett over broen mot Tufte
Et lite bygg øverst i Tuftedalen.