Geitfjellet (05.03.2017)  4

Ascents Geitfjellet (416m) 05.03.2017 13:34
Visits of other PBEs Ferista Parkering (170m) 05.03.2017 12:13
Geitfjellet fra Tempervollen P-lomme (285m) 05.03.2017 14:14

Dette var vår første tur utfra den nye "Basecampen" vår på Sverresborg.
Vi hadde valgt bolig med tanke på nærheten til marka og idag skulle vi sondere terrenget for første gang. Leiligheten i enden på den røde pilen.

Her er Jorun i friskt driv over golfbanen. Trondheim og fjorden i bakgrunnen.

Etter en fin skitur ankom vi Geitfjellet i 8-9 sekundmeter vind. Flott utsikt.

Den største forskjellen fra våre turer hitill var at her var det masse folk ute og gikk. Ja gikk er ordet, selv skiløyper er blitt til hardpakkede stier pga. all gåinga. Merkelig..

Utsikten fra Geirfjellet sørover til Gråkallen.

Ser vi østover, finner vi startpunktet, der pila er.

Rasten tok vi litt lenger nede, da vi kom i le for vinden. Her ser vi gården Tempervollen med Gråkallen i bakgrunnen.

Det er tilrettelagt for barna også her, eller er det til trollongan?

På Lavollen får man kjøpt mat og det er åpent fra 11 til 16 på Søndag på vinteren.

Her passerer vi Lavollen på tur hjemover.

Vi kan gå på ski helt hjem. Det er berre lekkert....