Storvatnbu til Sjugurdgarden (05.03.2017)  5

Grønhøa (1,462m) 05.03.2017 12:06
Visits of other PBEs Brøste-Tungebrua bomvei (700m) 05.03.2017 12:34
Sjurgurdgarden vinter p-plass (711m) 05.03.2017 12:36

Dag 4 og tid for å komme seg hjem. Stig og Kristian skulle gå mer eller mindre korteste vei ned Asbjørndalen, mens jeg og Sigurd skulle gå tilbake til bilene i Brøstdalen. Sigurd ville innom Storhøa der jeg var i går, mens jeg ville innom Heimre Storhøa. Vi skilte derfor lag på topp 1805. Det blåste en del for første gang på turen, og skiføret var derfor ikke like bra som på de foregående dagene, med unntak for i skogen ned fra Grønhøa der det lå ca 30 cm urørt tørrsnø. Stig og Kristian hadde slitt litt med lite lydige hunder og vonde akilleser og knær, så jeg rakk å komme meg ned før dem og hente Kristian i enden av Asbjørndalen (egentlig skulle han hentes av onkelen til Sigurd og bli kjørt til bilen i Brøstdalen).

Sigurd i fint driv. Storvatnbu så vidt synlig langt bak midt i bildet.
Frisk vind her. Sigurd sees så vidt gjennom snøføyka på vei mot Storhøa.
Lita hytte nede ved vannet mellom Storhøa og Heimre Storhøa.
Skøytetrening
Storhøa, Trollkyrkja, Benkehøa og Karitind
Karitind, Høgstolen, Pyttegga og Høgtunga
Lekkert skiføre i skogen ned fra Grønhøa