Fondsbu - Olavsbu (21.02.2017)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Visits of other PBEs Fondsbu (1,065m) 21.02.2017 09:09
Olavsbu (1,440m) 21.02.2017 09:09

Dag 5 av vinterturlederkurset med DNT-OO og endelig skal vi på tur!

Start fra Fondsbu etter frokost (0900) med mål om Olavsbu via diverse punkter i terrenget.

Jeg startet dagen som turlederassistent frem til lunch. Under lunchen var det min tur til å holde foredrag. Tema jeg hadde fått tildelt var "Nedkjøling og frostskader" noe jeg dessverre har litt erfaring med fra egne turer og opplevelser. Etter lunch var jeg hovedturleder frem til vi startet nedkjøringen til Olavsbu.

Flere momenter ble vurdert underveis bl.a. fokus på rutevalg, skredvurdering og det å ta vare på gruppen (tilstrekkelig med pauser, følge opp hver enkelt, følge med på frostproblemer osv). I bakkene opp fra Bygdin fjernutløste vi et skred så skredvarselet stemte bra.

Etter middag på Olavsbu var det halvveisvurdering av hver enkelt deltaker. Jeg fikk gode tilbakemeldinger.

Neste dag her.

GPX-fil fra Lars-Christian U.