Liahovda (18.02.2017)

Written by Stigun GSM

Start point Skistadion Beitostølen Parkering (835m)
Endpoint Samme (835m)
Ascents Liahovda (896m) 18.02.2017
Visits of other PBEs Skistadion Beitostølen parkering (830m) 18.02.2017 15:15
Tok av mot skistadion Beitostølen og parkerte på stor parkeringsplass. Få personer ute og gikk i løypene, heldigvis; for jeg følte meg litt "awkward" ettersom jeg hadde valgt brede oppoverki med feller; lite stilriktig i preparerte løyper, i hvert fall på Beitostølen.. men; skulle det vise seg, ikke så dumt valg likevel for mitt turvalg; Liahovda. GPS litt forvirrende ift trasevalg, et "virvar" av løyper rundt Liahovda, men jeg fant en grei atkomst og snart var jeg ute av preppete løyper og i løssnø. Siste biten mot toppen litt kronklete med buskas og knauser, og lite snø, men beholdt skiene PÅ helt til toppen
Utsikt mot Øyangen og Slettefjellet
Utsikt øst - Skaget og Vesleskag sentralt

Gråvær og skyer i nord, således var Bitihorn for en stor del akjult av skydekke, mens det var bra utsikt i de andre himmelretningene. Gadd ikke ta av fellene på returen, var ikke SÅ spektakulært nedrenn at det gjorde noe, og dessuten en motbakke opp til parkeringen. Hadde hørt på VM-stafett i skiskyting i bilen på vei til turen; 1 etappe med Kongen sjøl OEB, men innså ved avsluttet tur at jeg ikke hadde gått glipp av noe som helst; Norge ble nr. 8... Da var Liahovda tross alt flere plasser opp...