Steinkjer (4 av 104) + Geilvollhalla (16.02.2017)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Amfi Steinkjer (8m)
Characteristic Walk
Ascents Geilvollhalla (144m) 16.02.2017
Visits of other PBEs Steinkjer (0m) 16.02.2017

Byvandring i Steinkjer.
Steinkjer er også en jernbaneby med gode togforbindelser. Steinkjer har også to pf100topper som kan kombineres med byvandring. Jeg startet fra tretimersparkeringa ved Amfisenteret. Gikk under jernbanesporet, passerte jernbanestasjonen og gikk mot kirka. Passerte en statue av en flyvende kvinne, og ved kirken var det en statue av stifteren av Norske Kvinners Sanitetsforening Fredrikke Marie Qvam. Jeg gikk over torvet og fulgte gangstien langs Steinkjerelva opp til Håkkabrua. Gikk til vei 762 og passerte Midjobrua som går over Ognaelva. Tok av Helgesveien (venstre side) og i krysset til Geilvollen går det sti opp til høyre. Det er mange stier oppover her (noen dyretråkk) Det var ingen markering av åpningen på toppen. På tur ned passerte jeg et trigpunkt. Litt dårlig veivalg på tur ned.

Start ved labyrinten Trifolium
Kråke
Fri som fuglen
Steinkjer Jernbanestasjon
Fredrikke Marie Qvam (Stifter av Norske Kvinners Sanitetsforening)