177 Meland: Bergenstraversen (16.02.2017)  3

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Ved veien (57m)
Endpoint Samme (52m)
Ascents Eldsfjellet (324m) 16.02.2017 10:28
Visits of other PBEs Eldsfjellet p-lomme (53m) 16.02.2017 09:54

Første regnværsdag her i Bergen for min del. Da var det godt jeg hadde vært på Askøy allerede (takk Knut Sverre) og kun hadde Meland å konsentrere meg om. En fin liten biltur til Nordhordland og parkerte langs veien i en liten lomme. Stistart ca 100 meter lenger bort. Det var bratt fra start så det ble ingen oppvarming overhodet. Regn og tåke gjorde at eventuell utsikt var fraværende. Ble tatt igjen av ung kvinne i høy fart - imponerende kondis ! Oppe etter ca halvtimen og gikk deretter litt ned igjen før jeg skifta som seg hør og bør. Forsiktig i nedstigninga pga røtter som var glatte. Eller isfritt bortsett fra ett sted nær toppen. Etter kommunetoppen i Meland dro jeg til overnattingsstedet og gjorde meg klar for en skikkelig mimretur til min gamle bopel her i Bergen for 21 år siden. Du kan se tracket da jeg registrerte spaserturen som egen tur.