MIDDAGSTINDEN (13.02.2017)

Written by TROLL1 GSM

Ascents Middagstinden (1,568m) 13.02.2017
Tur til Middagstinden sammen med HP. Vi passerte bommen med 90 kr og kom frem til startpunktet. Der fulgte vi merket løype som gikk opp mot Tindevannet. Så ble det litt klyving før vi kom i botn på Middagsfjellet. Det var hardt føre, så skarejern og steggjern ble flittig brukt. Været var fantastisk i dag. Vindstille og sola varma i kinna. Da vi ankom toppen og skulle skrive oss inn, så var det ingen registreringer så langt i år. Nedkjøringen gikk som ei kule. HP passerte 85 km/t på pdg ski.
HP skuer inn i bakken vi skal opp for å nå middagstinden.
HP på det eneste flate partiet på hele turen. Nonstind i bakgrunnen.
Middagstinden i sikte.
HP rett under toppen.
HP har funnet frem boka på toppen.
Flott nedkjøring fra Middagstinden. Raskt føre...
Start date 13.02.2017 10:57
(UTC+01:00)
End date 13.02.2017 15:58

TUR

Written by TROLL1 14.02.2017 06:51

Det er litt rart at ikke flere går dit om vinteren. Men det er kanskje litt utsatt fjell dersom forholdene ikke er bra. Det er ei skikkelig gryte hele fjellsida.

Bra dag og gå dit på!

Written by ArntO 13.02.2017 20:37

Bra det ikke var så hardt at det ikke ble skikjøring fra høyt på toppryggen og ned. Ikke så mange som går Middagstind vinterstid....så der kan du enn så lenge få fjellsiden for deg selv.