Krokfjellet - Otterøya (07.02.2017)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Hamnes (45m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Krokfjellet (427m) 07.02.2017
Lauvskardfjellet (408m) 07.02.2017

Trøndelag
7.2.2017

Kjørte fra Namsos over Lokkarbrua til Hamnes på Otterøya. Fikk parkere på gården av bonden. Fulgte først traktorveien, deretter god sti til Skavdalen. Passerte flere myrete partier, som på denne tiden av året var stivfrosne. Fulgte blåmerket rute opp fjellsiden til Lauvskardfjellet. Etterhvert stiv kuling og liten storm på Krokfjellet (427). Varde og to trimposter. Toppen er nest høyest på Otterøya etter Tømmervikfjellet (446 moh).

Toppen sett fra Hamnes
Skavdalskleiva
Skavdalen
Flatt på Krokfjellet

Velkommen hjem..

Written by otto 09.02.2017 08:11

Skrev meg inn i begge bøkene. Fin tur spesielt på frossen mark. Ikke lett å holde seg på beina i vinden. Ivrig samler av over 500m pf (i nord og sør tr.lag = 44 stk). Siden listen er fullført har jeh laget en liten liste Trøndelag over 400m pf. Da blir det 43 ekstra topper. 1/1-2018 er vi jo i samme fylke Terje. Dagens nord Trøndelag har spesielt flotte toppturer vinterstid.

Velkommen til Namsos Kommune

Written by TERJES 09.02.2017 02:49

Jeg har satt ut trimkassen for Naturperler i Namsos, som står litt før varden på Krokfjellet. Har du begynt å samle på det nest høyeste fjellet på øytopplisten?