Skitur hjemmefra om Nysetra (18.12.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Nygaard (430m)
Endpoint Nygaard (430m)
Characteristic Ski trip
Ascents Hærfjellet (1,024m) 18.12.2016
Værskeitoppen (987m) 18.12.2016
Visits of other PBEs Klininggrautsteinen (920m) 18.12.2016

Etter Bjørga-drag i går, ble det skitur hjemmefra i dag. Smurte et par gamle grus-ski med blå extra, og hadde gode ski helt opp på Hærfjellet. Brukte 46.35 opp til Djupådalsveien og 54.06 til Hans Aantud-tavla ved Kirkerudsetra. Deretter om Klininggrautsteinen og Astridbekken. Herfra var det satt spor med snøscooter. Litt før Hærfjellet begynte det å regne kraftig, og nede igjen på Nysetervegen var all feste borte. Blå extra var den mykeste voksen jeg hadde med i rumpetaska, det ble følgelig mye staking om Nysetra, Kroktjernet og opp til Værskei, hvor jeg var bortom Værskeitoppen, før jeg gikk hjem via Staumseterkrysset, Astridbekken og Kirkerudsetra. Ble kram snø på fjellet, men ned mot Nygaard ble det kuldegrader igjen. Overskyet, vått og grått, men en skikkelig treningstur.