171 Agdenes: Hestgrovheia (20.11.2016)  6

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Herdalsveien (295m)
Endpoint Samme (295m)
Ascents Hestgrovheia (656m) 20.11.2016 12:31
Visits of other PBEs Herdalsveien Parkering (300m) 20.11.2016 12:10

Våknet opp uthvilt på Lundamo etter lutefisklaget. Hadde etter Freikollen kjørt ca 20 mil østover samt rukket en bilvask på Orkanger før vi mesket oss med god mat og drikke.

Folk syns jeg var sprø som ville kjøre 80 km NORDover før hjemreisa (som ble tilsvarende lengre ....). Agdenes pekte seg ut som eneste sikre alternativ da jeg ikke ville satse på snøfritt over 800 moh. Kjørte til Lensvik i Agdenes og inn bomveien Herdalsveien til den vanlige parkeringa. Opp forbi Steinbruddet og tok av opp Gammelstien som beskrevet i flere rapporter. Liten men tydelig sti bratt oppover og innimellom var det noe isete men helt uproblematisk. Fant igjen de store stakene på 500 moh og fulgte disse slavisk opp til Hestgrovheia. Flott idag med blå himmel og et par kuldegrader. Påtraff en mann+hund på toppen men disse gikk fra en annen kant. Ned igjen samme vei. En perfekt helg ble det og hjemturen gikk flott. Men langt og krevende gjennom Østerdalen når det er vinter. Minus 8 på Tynset ble til plussgrader ved Mjøsa og på Romerike.