Hjem fra jobb med snill bussjåfør (09.11.2016)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Mannsheia (513m) 09.11.2016 12:17
Tverrheia (525m) 09.11.2016 13:34
Eiskremheia (493m) 09.11.2016 13:34
Julaksla (556m) 09.11.2016 14:01
Storheia i Molde (525m) 09.11.2016 14:09
Tverrheia øst (522m) 09.11.2016 14:18

Dette skulle bli dagen hvor humøret skulle gå opp og ned mer enn kroppen, men ting løste seg til slutt. I en meget kortfattet versjon dreide dette seg om at jeg kunne allerede vært hjemme fra jobb, kunne ha rukket to tidligere fly, og på grunn av,kall det misforståelser, fikk jeg et fly hjem fra Molde først kl 1730 (kunne hatt både kl 0700 og 0945). Var på jobb ute på øya Gossa, i kommunen Aukra.

Når jeg innså at jeg måtte bli enda lenger på anlegget enn nødvendig ble det tungt for smilet å finne veien til leppene. Prøvde å se positivt på ting, blant annet fikk jeg jo tid til lunsj før jeg dro...
Men, humøret kom seg til slutt på topp, sammen med kroppen. En snill bussjåfør slapp med av ved utgangspunktet til kommunetoppen, han syntes det var en glimrende idé å tilbringe denne fine dagen på fjellet, fremfor inne i Molde. Han kikket dog med skepsis på min bekledning, men jeg beroliget han med at jeg hadde masse varme klær i sekken.

Jeg snørte på meg de høye verneskoa, kledde meg i ull, og tok med meg regnjakke mot vinden. Lue ble improvisert av en stor hals, og arbeidshanskene kom på igjen.

Fy søren hvor deilig! Denne turen trengte sjelen virkelig. Alltid bra med natur når man har gått rundt i stål og betong i lengre tid. Dagen i dag var perfekt, flott utsikt, og ganske lettgått til tross snø. Rett og slett praktfullt å sitte i den kalde vinden, skue over mot de høyere fjellene der inne..gleder meg til randoturer der nå ja.

Hadde snaut 4t til å traske i fjellet, og da ble det litt ekstra når jeg først var der oppe i finværet. Det var virkelig verdt å ta turen bort på de høyeste toppene, veldig flott utsikt der, og en del hakk bedre enn hva man får av kommunens høyeste.

I vernesko og regnjakke, bra turklær