Storskarven i Stjørdal - på plank over myrene (19.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Storskarven (1,171m) 19.10.2016
Visits of other PBEs Storskarven - merka sti fra NV (300m) 19.10.2016
Storskarven - parkering (300m) 19.10.2016

Jammen ble det anledning til noen flere kommunetopper i år! Overnatta i bilen på parkeringa, og etter en heller kjølig natt var det godt å lange ut oppover myrene på planker. Ved en liten bro fylte jeg vann, men ellers ble det lite med pauser, siden vinden fortsatt var ganske frisk og høst-formiddagen fortsatt ung. Ikke en sky på himmelen!

Noen har jobbet mye dugnad på denne stien, mange takk!
Noe før toppen gikk stien i skyggen, og her var det is og rim på steinene og MEGET glatt. Stavene ga god støtte, men tempoet måtte settes betydelig ned. Nådde varden etter 2:20, og nå roet vinden seg også; så bra! Tok selvsagt video fra toppen:

På veien tilbake var temperaturen i sola såpass at jeg kunne sette meg ned og nyte en liten lunsj og feire litt. Noen andre folk møtte jeg også på underveis. En lokalkjent sa at det var et problem med ising på normalveien opp til denne toppen, og at man noen ganger måtte bruke brodder på vinteren.

Slik vær vil vi ha på toppen!

Samme vei tilbake, da det var isete forhold på toppene omkring, og noen forlengelse av turen var uinteressant i dag. Med unntak av pausen holdt jeg et godt og jevnt tempo i dag.

Sti opp og ned.

P-plass

Written by SturlaS 20.10.2016 12:49

Da var du tilbake igjen!

Fant du den store P-plassen i enden av veien denne gangen?

Sv: P-plass

Written by Olepetter 20.10.2016 17:49

Vet du, jeg sjekket det ikke engang. Jeg skulle rekke en tur til, og høstdagene er svært korte, så jeg tok meg ikke tid til det... Jeg parkerte ved skiltet som viser "Storskarven 11 km". (Men det var bare 9...)