Muen - KT nr 31 (14.10.2016)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point Muen Parkeringsplass (1,060m)
Ascents Muen (1,424m) 14.10.2016
Visits of other PBEs Muen parkering (1,060m) 14.10.2016

Kjørte ca 0930 fra Randverk Camping etter en kald natt med temperatur helt nede i -12 grader. Været var like fint i dag også. Og jeg kjørte ned til Sjoa, Ringebu og opp på Venbygdfjellet mot dagens første mål - toppen Ringebu. Parkerte på den vanlige p-plassen. Da det var såpass kort tur droppen jeg sekken og tok med to vannflasker. Her ble det fatbike og syklet/trillet opp til den bratte oppstigningen begynte. Så etterpå at jeg kunne tatt med sykkelen på en sti som rundet ut til høyre, men det gikk jo fortere å gå dette strekket uansett. 45 min senere var jeg på toppen. To store og minst 100 mindre varder preget toppen - foruten den flott usikten til alle kanter. Like etter meg kom en ung gutt løpende opp. Han samlet på stolper og var fornøyd med den sorte på toppen. Noen bilder og nyte usikten før jeg startet på returen. Det gikk rolig ned til sykkelen - nøt finværet og snakket med flere familier jeg møtte på vei oppover. Syklingen siste biten til bilen var moro og rask - heldigvis ingen punktering på alle steinene. Nede på ca 30 min.