Kosetur til Gryta (18.08.2011)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Bøasætra (550m)
Ascents Gryta (1,032m) 18.08.2011
Bjørn-Even med Gryta bak.

Våknet til regnvær i Stryn, så planene om klatretur til Tindefjell forkastet vi på stedet. Mellom regnbygene fant jeg og Bjørn-Even ut at en kosetur til Gryta ville være fint. Vi kjørte opp til Bøasætra og ruslet først opp til hytta mi som ligger der. Tok en kopp kaffe og slappet av før vi gikk opp på nakken og fulgte stien oppover mot toppen. Været var ganske så varmt og det fristet med et bad i elva for returen. Opp til toppen improviserte vi litt ved å klyve opp noen hamre for moroskyld. Flott utsikt fra denne toppen som kanskje er Stryn sitt mest populære fjell. Møtte et tysk ektepar som var i ekstase over den flotte utsikten herfra og de hadde sett mye av Norge allerede. Skrev oss inn i boka før vi tuslet stien ned til bilen igjen. Koste oss med is, ostesmørbrød og spagetti da vi kom ned igjen. Godt å få røre seg litt!

Tøffen!
Bjørn-Even på toppen av Gryta. Trollfjellet og Kyrkjenibba bak.