Uppnosi (21.09.2016)

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Uppnosi (1,294m) 21.09.2016 17:24

Jeg hadde avalt å reise opp til Leirvasbu på kvelden for å prate og diskutere litt rundt Summit IV, men først ville jeg få med meg en Oppland 250-topp til. Uppnosi som så mange besøkte på treffet halvannen uke tidligere ble målet.
Jeg fant til slutt veien fra Pollfoss og kjørte opp til utgangspunktet. Begrenset med parkering, spesielt siden to digre 4hjulstrekkere med hengere allerede stod her, men det gikk da greit.
Satt i bilen og psyket meg opp en halvtime før jeg begynte på turen opp.

Kort oppsummert utrolig lettgått og fin tur, litt kjipt med anlegget på toppen, men sånn er det bare. For den som er i nærheten en veldig fin fjelljoggetur.

Møtte jobbekara da de var på vei ned med 4hjulingen sin.

Jeg bar på storkameraet i tilfelle fint lys, men det blei det lite av. Utsikt det samme. Det var tungt og grått det meste og på vei ned fikk jeg en del regn.

Men det var ingen ting mot kjøreturen i mørket opp mot Leirvassbu på kvelden. Det sprutregnet og var så trist som det kan få blitt. Manglet bare en Fritt Vilt figur til å hoppe ut foran bilen for å gjøre skrekkfilmstemningen komplett.

Varden
God dekning i alle fall
Retning Pollfoss
Anlegg setter sine spor.
Vestover mot Liadalen og en flik av Rauddalsvatnet.