Topptrim og fullført Gausdalsliste (14.09.2016)

Written by anneg GSM

Visits of other PBEs Røssjøkollhytta (1,195m) 14.09.2016
Skjelbreibua (1,005m) 14.09.2016
Storlægerplassen parkering (975m) 14.09.2016
Inviterte med meg Bonzo på tur, og starta den relativt lange bilturen fra Gjøvik i tåke og lett yr. Fortsatt standhaftig skodde gjennom Saksumdal og Auggedal gjorde at jeg kjørte nedom Segalstad Bru og kjøpte kompass sånn for sikkerhets skyld. Og skodda fulgte oss innover Vestfjellet, men som ved et under forvant den når vi var nesten framme ved parkeringa på Storlægerplassen. Ute her var det varmt, så skifta til shorts og singlet, noe som ble antrekket resten av dagen. Vi fulgte råket opp til Røssjøkollhytta, der et par drev å malte hytta. Videre stort sett i terrenget opp på den høyeste Røssjøkollen, der jeg stempla topptrimkortet og skrev i turboka. Prata litt med et par Gausdalsjenter som var på toppen samtidig med oss.
Vi fortsatte først bratt ned, og så bratt opp på vestre toppen.
På Vestre Røssjøkollen
Derfra la vi veien over Tørrisknatten og ned på T-merka råk til idylliske Skjellbreidbua. La igjen sekken i hytta, og gikk opp på Skjellbreidkampen, som jeg mangla på Gausdalslistene mine. På toppen var det masse ungdom, som viste seg å være en skoleklasse fra Dokka på tur fra Lenningen til Reinsjøbua denne dagen. Fin utsikt på toppen, selv om det akkurat da vi var der hadde skya litt over. Ned samme vei, og nå tok vi en god rast ved hytteveggen, før vi fortsatte på råket mot Tronhus.
Ved Skjellbreidbua
Gikk oppom Solskiva, og fant råket som gikk over mot Veslefjellet, der vi kom inn på råket ned til Storlægerplassen og bilen. En flott høstdag i fjellet, sol og varmt vær, og nydelige høstfarger.
Høstdarger

Gausdalslista

Written by repelo 14.09.2016 23:40

Gratulerer med fullført liste, ser ut til at du har hatt en toppdag i Vestfjellet! Er du ferdig med topptrimmen også!

Sv: Gausdalslista

Written by anneg 15.09.2016 09:43

Bare så vidt begynt med topptrimmen, 7 igjen!