Snøholstinden - Vang (13.09.2016)  6

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Eidsbugarden p-plass (1,065m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Snøholstinden (2,141m) 13.09.2016

Norges største pf-topper
13.9.2016

Etter frokost med Joar på Tyinholmen kjørte vi til Fondsbu/Eidsbugarden. Startet etter veien forbi hyttene og krysset elva over tre utlagte bruer. Fortsatte opp stien i Mjølkedalen til høyde 1400. Videre i lett terreng til det blikkstille Snøholsvatnet. Så langt hadde vi stort sett vandret over gresskledde partier frem til høyde 1650. Benyttet den godt synlige snøflanken, som hadde myknet i den steikende sola. Etterhvert gikk vi bratt opp steinura før utflatingen til Snøholstinden (2141). Fra varden glimrende utsikt mot stor-toppene i Jotunheimen. Årets beste lunsjpause ble inntatt i vindstille, varmt vær. Ja faktisk var dagen så optimal at det var kun behov for rumpetaske, shorts og t-skjorte.

Mjølkedøla
Slettmarkpiggen og Galdeberget

Fine fjelldagar

Written by Eikås 14.09.2016 17:45

Ser at det er trivsel på tur i godværet :) Håper det fortsetter så ein kan nyte dei fine haustfargane i fjellet. Jammen er det bonus også å kunne sitte i solvarmen og vindstille på dei høgste toppane og nyte fjellriket :)

Sv: Fine fjelldagar

Written by otto 14.09.2016 18:43

Ja dette var en sjelden fin høstdag og i godt selskap. Varmerekorder i fleng i Sør Norge. Gråvær ved Jølstervannet NÅ, men god tempratur.

NÅ Snøholstinden

Written by otto 14.09.2016 13:44

Hadde med meg en god rute-planlegger. Ny fjelltopp for oss begge...

Ikke Stølsnostind .....

Written by knutsverre 14.09.2016 13:25

men Snøholstinden! Du må rette overskriften, Otto. Kjekt turfølge, fantastisk vær og flotte bilder som alltid!