En Kommunetopp og tre topper på Bergen> pf 100 listen (11.09.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Ascents Kolbeinsvarden (231m) 11.09.2016
Leirvågfjellet i Fana (153m) 11.09.2016
Storafjellet (127m) 11.09.2016
Veten i Fana (172m) 11.09.2016
Visits of other PBEs Korsneset p-plass (35m) 11.09.2016

KOLBEINSVARDEN

Startet turen fra Steinrusta og fulgte merket rute opp. Gikk i et rolig tempo og brukte totalt 1 time t/r inkl. pause på toppen.

Utsikt fra toppvarden - Kolbeinsvarden

VETEN I FANA

Etter Kolbeinsvarden kjørte vi ut til Korsneset, parkerte på P plssen lengst ut. Her går det en kjerrevei nordover som starte ved P plasen. Raskeste vei til Veten og Leirvågfjellet er å følge kjerreveien nordover til den begynner å gå nedover igjen. Da har man toppene på hver side av veien. Opp til Veten fulgte vi merket sti , deretter gikk vi ned igjen til kjerreveien og gikk rett opp til Leirvågfjellet, gikk er utenom sti.

Veten i Fana - flott utsikt!
Utsikt fra Veten

LEIRVÅGFJELLET

Gikk opp til Leirvågfjellet fra området hvor man kom ned fra stien til Veten.