To småtopper i Hedmark - KT nr 16-17 (28.08.2016)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Ascents Hornkjølberget (433m) 28.08.2016
Rafjellet (576m) 28.08.2016
Visits of other PBEs Hornkjølberget p-lomme øst (300m) 28.08.2016
Rafjellet P-plass (365m) 28.08.2016

Etter noen lange arbeidsdager var det godt å komme seg på tur igjen i dag. Litt lett regn, og ganske kjølig men vindstille og fint likevel. Kjørte til Kongsvinger, derfra mot Roverud og Hokksåsen. 2km oppover Rafjellveien parkerte jeg på den nederste parkeringsplassen ca 300 meter nedenfor der stien starter. Lettgått og fin oppover en bred og fin sti. Med to ivrige hunder gikk det radig, og etter 22 min på stien var vi på toppen. Flott utsikt og klatret en rask tur opp i tårnet. Lett jogg ned tok det ikke mer en drøyt 13 min. Enkel og grei topp.

Kjørte så tilbake til Kongsvinger og E-16 mot Eidskog. Rett ved kommunegrensen/Sjøenden tok jeg av mot Buholtet og parkerte på en liten P-lomme ved treskiltet til toppen.
Et lite kvarter senere var vi på toppen. Også her måtte jeg en kjapp tur opp i tårnet, selv om jeg ikke følte med 100 pst trygg i dette gamle tretårnet. Upåklagelig utsikt var det i hvert fall der oppe. Et lite kvarter til så var vi nede igjen. Da viste gradstokken kun 11 grader selv om det føltes varmere. Nå smakte sjokoladen godt for meg og hundesnackset for Alma og Mille.
Dette er nok den enkleste kommunetoppen så langt. :-)