Nordre Stange varde (27.08.2016)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Nordre Stange varde (290m) 27.08.2016 12:36
Visits of other PBEs Svarverudvegen parkering (180m) 27.08.2016 11:14

Jeg var veldig positiv når jeg tok mine første tråkk ut fra parkeringsplassen ved Svarverud gård. Sola skinte, grusveien var av god kvalitet og naturen langs Kulevannet var flott.

Tok etterhvert av til venstre, og opp noen kneiker, før jeg parkerte sykkelen, rett før en stor vanndam i veien ; ville jo ikke bli våt på beina, selvsagt.

Det var nå det ble gøy, jeg skulle bare kutte inn på stien herfra. Vel. Internett forsvant, kartet på appen en saga blått. Snakker om blått. Så glimret den merka stien med sitt fravær, og jeg befant meg ute i myr, av verste sort. Kroppshøyt siv og vann til knea. Forbannet min egen dumskap, appzzz, og terreng! Kom da omsider inn på stien, men den var jo like bløt, gjengrodd og bedriten som myra sjøl!

For å gni det inn, så jeg hvor nærme stien jeg var der ute i myra. Tenkte også at det å lette litt på dampen i hodet kunne være lurt, dvs skrive dette her. Historien om autokorrektur får vi heller ta en annen gang, la oss bare si at det ikke hjalp.

God tur.

You beat me to it...

Written by rambolinda 29.08.2016 22:41

...og det plager meg ikke så voldsomt, faktisk. Håper utsikten fra toppen var bra, sånn at du fikk med deg gode minner fra Hærland. Historien tyder vel ikke på det, egentlig. Men gratulerer likevel. Og nå har jo jeg endelig lært meg hva som er toppen over alle topper i hjemkommunen min, 20 år etter at jeg flytta derfra.

Sv: You beat me to it...

Written by Mayhassen 30.08.2016 08:56

Finere på biskopåsen , du gjorde nok et bra valg når du pakket bagen :)

Var ikke engang oppe i tårnet, så utsikten vet jeg ingenting om, men legger pengene mine på skog..