Mørkdalstuva app tur 18/24 (13.08.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Mørkdalstuva (345m) 13.08.2016

Jeg manglet Hitras høyeste på opp24 appen, så da ble det en reprisetur etter først å ha vært på Frøyas tak. Like før tunnelen til fastlandet tok vi til høyre og fulgte fv 713 mot Forsnes. Etter ca 28 km kom vi til parkeringslommen for den merkede ruta til Mørkedalstuva, Mørkdalstuva, parkering fra sør. Det er er en liten parkeringsplass på høyre side av veien med skilt mot Mørkedalstuva. Vi fulgte gjørmete og blaut traktorvei til endes nesten ved foten av Mørkedalstuva. Bekken som må krysses her var så stor at vi ikke kom over der stien gikk så vi gikk litt oppover til vi fant et egnet sted å krysse. Gikk så oppover uten å finne noen klar sti, noen tråkk her og der, men ingen problem å komme seg opp til toppen. Kjempefin utsikt fra toppen. Brukte 1 time og 40 minutter til toppen, og fikk registrert toppen på appen. Gikk samme vei tilbake og var på parkeringsplassen etter mindre enn 3,5 time inkludert lunsjpause. Rune, Storm og Teis var med.

Ikke mange igjen!

Written by morsor 13.08.2016 22:36

Før du har gjort ferdig app-turene. Ha et fint opphold på hytta.

Sv: Ikke mange igjen!

Written by Sola19 15.08.2016 09:06

Takk for det Morten, håper konserten svarte til forventningene:)