Sulefjell og atter en "Vang pf 100 topp" (05.08.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Gramstøl (986m)
Endpoint Gramstøl (973m)
Ascents Sulefjellet (1,812m) 05.08.2016
Karoline og Balto nær toppen av Sulefjell

Flott tur til Sulefjell fra Gramstølen i dag. Karoline, Marianne, Balto og jeg kjørte fra hytten ved Tyin ned til Maristova /Gramstølen. Gikk stien merket Suletind/Svarteberg et godt stykke opp før vi tok av sørover og gikk langs vestsiden av bunn av Suletind i retning mot Suleskartjerni,Balto ble skikkelig livlig når han fikk øye på et reinsdyr som gikk alene og tuslet rundt på høyden her. Når vi nådde Suleskartjerni valgte vi å gå rundt dette på nordsiden. Brukte ca 2 timer opp i rolig tempo.
Etter en kort pause her tok vi fatt på siste økt opp til toppen. Vi hadde merkelig nok denne sommeren stort sett fint vær hele turen.
Inntok toppvarden etter 2 timer og 50 minutter inkl. pauser. Fikk tatt en del bilder før vi satt kursen ned igjen mot Suleskartjerni hvor vi tok en lengre pause og fikk i oss litt REAL TURMAT.

Toppvarden
Et selfie må jo også til !
Kraftig regnbye nede ved Tyin
Tok oss en god pause ved Suleskartjerni.

Etter en god pause gikk vi strake veien tilbake til Gramstølen hyttegrend, vi valgte en litt annen trase tilbake, gikk mer rett på i fritt terreng og kom først inn på stien et par kilometer før hyttegrenden.

Litt flere bilder

Første tur med mine nye CRISPI CROSSOVER ROPE GTX®.
Første tur med mine nye CRISPI CROSSOVER ROPE GTX®. Svært gode sko som jeg ble virkelig imponert over, liker spesielt det gode grepet og medfølgende gamasjer!

Ren gangtid på turen ble 3 timer 40 min.