Sandfloegga (24.07.2016)

Written by rmobr (Rune Mork Braut) GSM

Ascents Sandfloegga (1,721m) 24.07.2016

Fotturen til Sandfloegga er flottest fra Haukeliseter. Nydelig natur hele veien med flott utsikt til Veslenup, Nupsegga, Holmasjøen og ikke minst Sandfloegga. Min kone og jeg har tidligere gått turen både fra Middalsbu og fra Haukeliseter. Nå var det nydelig vær og god værmelding, så vi startet fra Haukeliseter kl. 8.40. Da vi kom til høyden etter Holmasjøen, tok vi sikte på høyre kant av Sandfloegga. Snøforholdene på toppkanten var annerledes enn forrige gang vi var der, men vi fant et greit sted å klyve opp til toppen. Så var det bare å krysse opp til den fantastisk flotte varden. Det var bare en lett bris, så vi kunne sitte på toppen og nyte utsikten i en time. Vi møtte faktisk tre personer som kom fra Middalsbu. Så var det å legge ut på tilbaketuren. Været var fortsatt nydelig, så vi hadde en pause i det grønne ved Holmasjøen. Kl. 19.50 var vi tilbake på Haukeliseter og kunne dusje før en nydelig tre-retters middag.