Høyest i San Marino (15.07.2016)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Monte Titano (739m) 15.07.2016
Visits of other PBEs San Marino 15.07.2016

Etter noen late dager med slesking og lesking i Toscana tok vi turen til San Marino. Været var heller ikke alt for bra så en liten utflukt passet perfekt. Kjøreturen tok i underkant 2 timer og en parkeringsplass ble funnet etter litt frem og tilbake.

Vi startet oppholdet i nytt land med en liten matbit, i dette tilfelle pizza.
Vi gikk så videre inn i shoppinggatene og fulgte de oppover til vi kom til inngangen til tårn 1. Etter det jeg har lest er tårn nummer 2 det høyeste punktet så vi droppa tårn 1. Vi fulgte gata til riktig tårn og betalte oss inn. Mener å huske det kosta 3-4 Euro for å komme inn. 1 Euro får du også igjen hvis du leverer tilbake adgangskortet etter du er ferdig.

Jeg trodde det bare var en liten trasketur for å se borgen fra innsiden, men de har også plassert et museum for eldre våpen her inne. Jeg er ikke veldig interessert i våpen, men var artig å se litt forskjellig. Skal også nevnes at utsikten fra borgen og det høyeste tårnet er ganske bra. De så nok fienden på lang avstand i eldre tider. Er nok derfor de har klart å klamre seg fast her oppe?

Dette er ikke akkurat noe topp man får noe mestringsfølelse av, men en artig statestikktopp er det i hvertfall.

På vei opp gatene til toppen