Gråfjellet (06.07.2016)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Høgabu (900m)
Endpoint Lid (445m)
Ascents Gråfjellet (1,054m) 06.07.2016

Gråfjellet

Etter en god natts søvn og leking/utvask på Høgabu, la vi fatt på tilbaketuren litt over klokken 11. Fulgte T-stien et lite stykke før vi gikk rett opp kammen mot Gråfjellets topp. Omveien om toppen er en fin avveksling på returen og anbefales. Det er lett å finne rute ned i Storaskaret og herfra går det sti ned til T-ruten. Vi tok oss god tid med mange pauser og tid til leking underveis. Lunsjen ble relokalisert til bilen da det nok en gang kom mørke og regntunge skyer innover Bergsdalen. Heldigvis ble det mindre regn enn dagen før.
Jentene godt fornøyd med å ha truffet nye venner og overnattet på hytte i fjellet. Dette måtte vi gjøre igjen, men da må mamma også være med! :-)

Kammen opp på Gråfjellet sett fra T-stien opp fra Høgabu.
Jentene ved utsiktsvarden. (Ikke toppen).
Undertegnede på toppen av Gråfjellet, 1054 moh.
Fra Storaskaret går det en svak, men grei sti, ned til T-ruten.
Pause ved Storhaugen, ca 750 moh. Mørke skyer er oppdaget og lunsjen flyttet.
Alltid gøy med nedoverbakke på snø. :-)