Tipp-topp-Topptur! (04.06.2016)

Written by PetrusogTonje (Tonje Johansen)

Ascents Blekaberget (278m) 04.06.2016

Sakte, men sikkert på plass i nytt hus, bestemte vi oss for å utforske området i nærheten litt nærmere. Med oss på turen var litt vann, noe snop, solen, et stk. Balto og godt humør. På neste tur skal vi ta med oss myggspray. Selv om Balto oppfører seg litt som en vakthund i blant, klarte han ikke holde myggen unna.

Ikke alle veier leder til Rom/Blekaberget

Overraskende nok brukte vi litt tid på å finne en sti å følge når vi kom ut i skogen. Det var nok å velge mellom… Og vi valgte feil. Vi gikk et lite stykke for langt og fant ut at vi måtte snu. På veien tilbake hørte jeg og Balto fra tidligere 71 grader nord deltaker;(?) Tonje - et gladrop om at hun fant et flagg! Hadde håpet å finne en Toyota Rav 4 i nærheten, men det får vente til neste sesong på TVNorge.

Gjengrodd terreng stoppet ikke Balto!

Ca. 120 meter over havet skjønte vi at det var ca. 158 meter igjen før vi nådde toppen. Det var bratt og gjengrodd terreng, men til gjengjeld en kort og hyggelig tur. Da vi endelig nådde toppen etter en strabasiøs ferd på kanskje 15 minutter; kunne vi nyte utsikten fra Blekaberget.

Balto var fornøyd med sin første topptur!

Vi gleder oss til neste tur!

Missing title

Written by Annar 05.06.2016 22:53

Gratulerer med deres første "topptur".

Ser at dere er førstebestigere der blant Peakbook-bestigerne.